News

20/07/2017

MEC: „Wiadomości” rządzą na Podlasiu, „Fakty” na Śląsku

Flagowe programy informacyjne TVN i TVP1 z różnym powodzeniem walczą o widownię w województwach Polski.

Więcej

20/07/2017

MEC: osoby 50+ występują w niespełna 5 proc. reklam i czują się marketingowo zaniedbane

W mniej niż co 20-tym spocie telewizyjnym występuje osoba w wieku 50+

Więcej

20/07/2017

MEC: klienci platform i kablówek zaniepokojeni zmianami przepisów; rynek płatnej TV straci 1,5 mln klientów?

Nowe regulacje dotyczące sposobu egzekwowania abonamentu budzą duży sprzeciw klientów płatnej telewizji – szczególnie Cyfrowego Pols...

Więcej

Raport: Smartfony 2012

Data: 21/06/2012



MEC Analytics & Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, latem 2012 roku, już po raz drugi przeprowadził badania ilościowe wśród polskich internautów i zbadał ich zwyczaje związane z korzystaniem z telefonów komórkowych. Jak wynika z raportu, już ponad połowa internautów korzysta z Internetu za pośrednictwem smartfona, to cztery razy więcej niż rok temu.

Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności – Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32%) a na drugim miejscu Nokia (29%). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11%, a Nokia zmniejszyła o 5%. Aż 61% osób ma smartfona krócej niż rok.

Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone’a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Respondenci wybierają smartfony głównie by: korzystać z wyszukiwarek,  sprawdzać pocztę prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatorów oraz sprawdzać prognozę pogody. Większość internautów korzysta ze smartfonów w domu.

Podobnie jak rok temu, posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe i najchętniej darmowe (61% wskazań). Większość ma zainstalowanych do 10 aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje na telefon w 2012 to: gry, poczta e-mail i aplikacje muzyczne. W porównaniu do 2011 Polacy ogólnie więcej korzystają z aplikacji umożliwiających czytanie wiadomości, słuchanie muzyki, komunikację ze znajomymi (korzystanie z komunikatorów, serwisów społecznościowych  i poczty) oraz korzystanie z aplikacji sport. Mniej osób korzysta z aplikacji biznes.

Ciekawą grupę stanowią użytkownicy Iphone’a. Są to przeważnie mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem,  w wieku 25-34 lat oraz mieszkańcy największych miast. Odsetek użytkowników Iphone’ów nie wzrósł w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, warto podkreślić, że korzystają oni najczęściej  z usług operatora Orange (41%), Play i Plus (po 10%). Najczęściej mają umowę abonamentową o wysokości 100-149 zł. Użytkownicy IPhone’ów częściej niż inni używają smartfonów do załatwiania spraw finansowych, lokalizowania obiektów, sprawdzania pogody i poczty (zwłaszcza prywatnej). Iphone’owcy częściej niż pozostali korzystają z telefonów w pracy, w miejscach publicznych i w samochodzie.

W 2012 roku badanie MEC zostało przeprowadzone na próbie N=3365 internautów, w wieku powyżej 15. roku życia, metodą CAWI.

Data: 21/06/2012