News

04/05/2017

Mimo dużego obłożenia reklamami, serwisy VOD największych nadawców osiągają wysokie viewability

Mimo dużego obłożenia reklamami, serwisy VOD największych nadawców osiągają wysokie viewability

Więcej

04/05/2017

Naziemna TV zmienia się na plus, ale to nie powód do rezygnacji z płatnej; Discovery, NatGeo i TVN 24 warte inwestycji

MEC przedstawia wyniki Projektu Cyfrowizja III

Więcej

24/01/2017

MEC: tylko 100 programów zgromadziło w 2016 r. przynajmniej 5 mln widzów

Jeszcze 140 programów w 2015 roku, a zaledwie 100 w 2015 r. przyciągnęło w telewizji widownię przekraczającą 5 milionów osób, wynik...

Więcej

Raport: Cała prawda o QR kodach

Data: 04/07/2012



Czy QR kod zawojował polski rynek reklamy? W czerwcu 2012 roku badacze
z MEC Analytics and Insight sprawdzili co Polacy wiedzą na ten temat i jak często korzystają z tej aplikacji. Okazało się, że tylko 15 proc. osób zeskanowało QR kod korzystając z aplikacji dostępnej w smartfonie.

W czerwcu 2012 roku grupa 3365 internautów wzięła udział w badaniu przeprowadzonym przez MEC Analytics and Insight, dział badawczy MEC. Okazało się, że 86 proc. posiadaczy smartfonów widziało wcześniej QR kod,
a 65 proc. właściwie wskazało, że jest to zaszyfrowana wiadomość tekstowa.

W porównaniu do roku 2011, nastąpił zdecydowany, bo aż 30 proc. wzrost znajomości QR kodów. 
W 2011 roku na pytanie czy widziałeś wcześniej ten znak – twierdząco odpowiedziało 56 proc. respondentów, 
w tym roku, podczas II fali badania „Internet w telefonie” – już 86 proc. Analogicznie, coraz więcej Polaków wie czym jest QR kod. Rok temu prawidłową odpowiedź podało 42 proc. respondentów, w tym roku już 65 proc.

Tylko co piąty Polak jest pewien, że jego aparat telefoniczny umożliwia skanowanie informacji zakodowanych w QR kodach. W praktyce 15 proc. posiadaczy smartfonów zeskanowało QR kod na swój aparat. W świetle wyników widać, że QR kody mają coraz większy, ale ciągle niezrealizowany, potencjał reklamowy. Póki co, pamiętając o tym, że posiadaczami smartfonów są osoby młode – w wieku 20-29 lat, uczące się lub pracujące na stałych posadach, z wykształceniem co najmniej średnim –  ogranicza to zasięg kampanii reklamowych, do tej grupy odbiorców. Jednak dla tych reklamodawców, dla których grupą docelową są młode osoby pracujące – komunikacja z wykorzystaniem QR kodów może stanowić ważny kanał przekazu, szczególnie przy organizacji promocji i konkursów

Data: 04/07/2012