News

20/07/2017

MEC: „Wiadomości” rządzą na Podlasiu, „Fakty” na Śląsku

Flagowe programy informacyjne TVN i TVP1 z różnym powodzeniem walczą o widownię w województwach Polski.

Więcej

20/07/2017

MEC: osoby 50+ występują w niespełna 5 proc. reklam i czują się marketingowo zaniedbane

W mniej niż co 20-tym spocie telewizyjnym występuje osoba w wieku 50+

Więcej

20/07/2017

MEC: klienci platform i kablówek zaniepokojeni zmianami przepisów; rynek płatnej TV straci 1,5 mln klientów?

Nowe regulacje dotyczące sposobu egzekwowania abonamentu budzą duży sprzeciw klientów płatnej telewizji – szczególnie Cyfrowego Pols...

Więcej

Mimo dużego obłożenia reklamami, serwisy VOD największych nadawców osiągają wysokie viewability

Data: 04/05/2017



Czas bloków reklamowych w serwisy VOD największych nadawców stanowi już ponad połowę tego, który główne stacje poświęcają na reklamy w swoim czasie antenowym. Mimo to widoczność reklam w ich serwisach plasuje je w rynkowej czołówce, pokazuje analiza MEC na podstawie danych własnych oraz pomiaru gemius AdReal.

Średnio ok. 7 minut reklam na godzinę pokazują przed oraz w trakcie programów emitowanych online serwisy VOD związane z największymi nadawcami – Ipla, Player.pl i TVP.pl. To już ponad połowa czasu przeznaczonego na emisję reklam na głównych antenach tych nadawców (limit wynosi 12 minut na godzinę i wykorzystują go niemal w pełni nadawcy komercyjni).

Mimo dużego obłożenia reklamowego, serwisy największych nadawców tworzą czołówkę rynku wideo pod względem wskaźnika viewability, czyli obecności reklam wideo w polu widzenia użytkowników. Jak pokazuje wyliczenie MEC na podstawie gemius AdReal, serwisy największych nadawców, oferujące głównie programy z ich anten oraz VOD.pl, czyli również serwis z długimi programami (filmy, seriale) osiągają najlepsze wyniki pod względem widoczności reklam na ich łamach.

- Mówimy tu o viewability zgodnej z definicją proponowaną dla reklam wideo przez IAB, a więc widzeniu przynajmniej 50 proc. powierzchni reklamy przez minimum 2 konsekutywne sekundy. Nie jest to więc szczególnie restrykcyjna, ani uznawana przez ogół reklamodawców miara, a tylko punkt wyjścia do dyskusji o widoczności reklam wideo w sieci – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC - Nasze wyliczenie dowodzi oczywiście, że serwisy z wysokiej jakości, angażującymi telewizyjnymi treściami dają dziś marketerom dużą szansę na obejrzenie ich spotów, ale do właściwej interpretacji tych danych należy też wziąć pod uwagę możliwość pomijania reklam w niektórych serwisach (jak Youtube) czy formę serwowania: w playerze przed programem lub jako outstream – dodaje.

Data: 04/05/2017