News

20/07/2017

MEC: „Wiadomości” rządzą na Podlasiu, „Fakty” na Śląsku

Flagowe programy informacyjne TVN i TVP1 z różnym powodzeniem walczą o widownię w województwach Polski.

Więcej

20/07/2017

MEC: osoby 50+ występują w niespełna 5 proc. reklam i czują się marketingowo zaniedbane

W mniej niż co 20-tym spocie telewizyjnym występuje osoba w wieku 50+

Więcej

20/07/2017

MEC: klienci platform i kablówek zaniepokojeni zmianami przepisów; rynek płatnej TV straci 1,5 mln klientów?

Nowe regulacje dotyczące sposobu egzekwowania abonamentu budzą duży sprzeciw klientów płatnej telewizji – szczególnie Cyfrowego Pols...

Więcej

MEC: „Wiadomości” rządzą na Podlasiu, „Fakty” na Śląsku

Data: 20/07/2017



Flagowe programy informacyjne TVN i TVP1 z różnym powodzeniem walczą o widownię w województwach – „Wiadomości”, mimo spadków, wciąż rządzą na Podlasiu, a „Fakty”, po lekkich wzrostach – na Śląsku. Gdyby wszyscy Polacy oglądali tak jak mieszkańcy Podkarpacia lub Świętokrzyskiego, TVP1 wciąż byłaby liderem rynku - pokazuje analiza agencji MEC na podstawie danych Nielsen.

TVP1 w pierwszej połowie roku miał blisko 15 proc. udział w czasie oglądania dorosłych mieszkańców województwa podkarpackiego, a blisko 14,6 proc. wśród widzów ze świętokrzyskiego, pokazuje analiza MEC na podstawie danych Nielsen. TVN osiągał najlepsze notowania w województwie śląskim (11,4 proc.), a Polsat – w kujawsko-pomorskim (12,5 proc.). TVP2 tylko w trzech województwach przekroczyła granicę 10 proc. udziału, by najlepsze notowania (11,2 proc.) osiągnąć w lubelskim.

Jeśli spojrzeć na poszczególne województwa z perspektywy udziałów dużej czwórki, największy udział kontroluje ona wciąż w świętokrzyskim - niemal 46 proc. Najgorzej duże stacje radzą sobie w opolskim, gdzie łącznie TVP1, TVP2, Polsat i TVN miały w pierwszej połowie roku niespełna 32 proc. udziału w czasie oglądania 18+.

MEC przyjrzał się także jak wyglądała popularność flagowych programów informacyjnych TVP1 i TVN, czyli „Wiadomości” i „Faktów”. Te pierwsze najlepszy udział osiągają na Podlasiu, podczas gdy „Fakty” (lider w skali ogólnopolskiej) królują na Śląsku.

Udział „Wiadomości” najmocniej, bo o blisko 1/3, skurczył się w pierwszej połowie br. w województwie wielkopolskim. Od stycznia do czerwca program odnotował tam zaledwie 14,6 proc. udział w czasie oglądania dorosłych widzów. Najwięcej zyskał zaś w województwie lubelskim, gdzie udział „Wiadomości” wzrósł o 18 proc.

Z kolei „Fakty” najbardziej zyskały (aż 32 proc.) w podlaskim. To właśnie w tym województwie największy udział mają wciąż  „Wiadomości”, które w porównaniu z I półroczem 2016 straciły jednak aż 15 proc. udziału.  „Fakty” najmocniej straciły zaś w województwie lubelskim – udział programu stopniał o ¼ w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Dane te mogą, ale nie muszą być związane z preferencjami politycznymi widzów z poszczególnych województw. Nielsen, podobnie zresztą jak i inne firmy dostarczające pomiar telemetryczny na różnych rynkach, nie uwzględnia takiej zmiennej jak poglądy polityczne.

Chcesz wiedzieć więcej?

Joanna.Nowakowska@mecglobal.com

Data: 20/07/2017