NIVEA deo - podejdź bliżej



Kampania jest przykładem...

  • > Digital/Online
  • > Planowanie zintegrowane
  • > Multimedia
  • > Insight konsumencki
  • > Ambient media


NIVEA deo - wykorzystanie platformy kontekstowej opartej na insightcie

Wyzwanie

Segment rynku był zawłaszczony przez konkurenta - Rexonę

Cele:
Wzrost sprzedaży
Zwiększenie świadomości marki Nivea Deo w grupie Wszyscy 15-24
Zwiększenie liczby odsłon strony www.nivea.pl

Insight

Istnieją pewne sytuacje, w których skuteczność dezodorantu jest szczególnie ważna dla konsumenta - są to sytuacje „wymuszonej" bliskości, gdy ludzie są stłoczeni (np. w autobusie, w kolejce)
Komunikacja na temat dezodorantów nie jest zbyt angażująca o ile nie dokona się w sytuacji kiedy myślenie o kategorii ma kontekstowe uzasadnienie.

Rozwiązanie

Na bazie insightu stworzyliśmy zatem platformę kontekstową:
Nivea Deo - Teraz możesz być naprawdę blisko
Szukaliśmy miejsc, w których przedstawiciele grupy docelowej byli zmuszeni do pozostawania w niewielkiej odległości od innych osób. Stworzyliśmy innowacyjną kampanię ambientową z komunikatem „możesz być blisko" w takich właśnie miejscach:
- Kina (kolejki przy kasach - naklejki, wygaszacze na ekranach LCD, naklejki na fotelach)
- Uczelnie (naklejki w zatłoczonych miejscach)
- Autobusy - naklejki
Kontekstowa kampania ambientowa zintegrowana z kreacją kampanii TV i internetowej:

Wyniki

Bardzo wysoki wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem
Bardzo wysoki wzrost wspomaganej świadomość marki
Podczas kampanii 68% wizyt na stronie www.nivea.pl zostało wygenerowanych przez kampanię Nivea Deo
Liczba odsłon strony wzrosła o 6000% w porównaniu z poprzednimi miesiącami

 
Oceń ten przykład kampanii