IKEA - Jesteśmy gdzie indziej

Łaciate
    Łaciate


Kampania jest przykładem...

  • > Aktywacja konsumentów
  • > Active Engagement
  • > Insight konsumencki
  • > Ambient media


Zaangażowanie tradycjonalistów w markę IKEA

Wyzwanie

Celem biznesowym był wzrost liczby wizyt i sprzedaży w sklepach IKEA w sytuacji nasycenia sprzedaży wśród grupy „modernistów" - osób otwartych na koncept marki IKEA.

Insight

Dalszy wzrost był możliwy jedynie poprzez dotarcie i przekonanie tradycjonalistów, dla których koncept IKEA był bardziej odległy. Tradycjonaliści preferują tradycyjny ciężki styl meblowania, wywodzący się z poprzedniej epoki (meblościanki na wysoki połysk, ciemne i masywne meble) Na bazie insightu wyzwaniem było przekonanie konformistycznych „tradycjonalistów", ze IKEA jest „bezpiecznym" wyborem, juz zaakceptowanym przez większość. Komunikat tego typu skłoniłby ich do dokonania wyboru IKEA

Rozwiązanie

Rozwiązaniem był nowy kanał komunikacji informujący ze wszyscy są juz w sklepach IKEA, że jest to powszechny wybór większości:
Kartonowe postaci klientów IKEA umieszczone w przestrzeni miejskiej - postaci z napisem: „Jestem gdzie indziej - dowiedz sie dlaczego na www.lepszestronyzycia.pl" Kampania przekonywała ze wszyscy juz są na zakupach w IKEA i stało sie to norma.
Pomysł dotyczący działań ambientowych został spójnie wykorzystany w ATL i BTL oraz w kreacji spotu TV. Kreacja kampanii TV pokazywała kartonowe postaci klientów IKEA. którzy zamiast w miejscach, gdzie zwyczajowo można ich spotkać, są w sklepach IKEA

Wyniki

IKEA Polska odnotowała wzrost liczby wejść do sklepu o 22% - najlepszy wynik sklepów IKEA na świecie, mimo wysokiego poziomu bazowego (nasycony segment „modernistów").

45% wzrost ruchu na stronie IKEA

 

 
Oceń ten przykład kampanii