Zatrudnienie w digital marketingu – perspektywy, miasta z ofertami pracy

Oferty pracy

Praca w digital marketingu w Warszawie oraz innych miastach dostępna jest na różnych stanowiskach – zarówno dla doświadczonych specjalistów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w branży. Sprawdź, jakie możliwości oferuje ta branża. Kto może podjąć pracę w marketingu online?

Marketing online – na czym polega?

Praca w digital marketingu oznacza realizowanie takich działań marketingowych, podczas których korzysta się z internetu lub urządzeń elektronicznych. Obecnie dostępna jest m.in. praca w marketingu w Poznaniu – oferty GoWork.pl skierowane są do specjalistów oraz analityków zajmujących się działaniami reklamowymi online. 

Digital marketing, czyli marketing cyfrowy, to promocja, w której kluczową rolę odgrywają cyfrowe środki przekazu. Obejmuje on m.in.: 

  • optymalizację stron www, 
  • działania w mediach społecznościowych, 
  • mailingi, 
  • kampanie SMS, MMS, 
  • płatne kampanie marketingowe, 
  • content marketing. 

Marketing online to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Dostępność narzędzi mierzących efekty tego rodzaju promocji pozwala na zaobserwowanie, które działania przynoszą największe korzyści, i przyjęcie określonej strategii marki. 

Praca w digital marketingu – możliwości zatrudnienia

Wraz z postępem technologicznym zmienia się nasza codzienność. Dziś coraz więcej osób zatrudnionych jest w sektorze nowych technologii, a praca w digital marketingu czeka na chętnych. Wiele firm realizuje działania marketingowe online, do których potrzebni są specjaliści. Kto może liczyć na zatrudnienie w marketingu online? Praca czeka przede wszystkim na następujących stanowiskach: 

  • Digital Marketing Manager, 
  • PR Manager, 
  • Content Manager, 
  • Web Analyst, 
  • specjalista SEM, 
  • specjalista ds. sprzedaży, 
  • copywriter, 
  • grafik.

Rozwój reklamy online sprawia, że wciąż tworzone są nowe stanowiska dla osób związanych z marketingiem cyfrowym. 

Jakie są wynagrodzenia za pracę w digital marketingu?

Wysokość zarobków zależy od stanowiska zajmowanego przez pracownika. Początkujący specjalista ds. sprzedaży otrzymuje zwykle wynagrodzenie składające się z podstawy (najczęściej wynoszącej niewiele więcej niż najniższa krajowa) oraz prowizji zależnej od wyników sprzedażowych. 

Osoby zatrudnione w marketingu online w większości przypadków otrzymują wynagrodzenie prowizyjne. Najlepsi mogą liczyć na pensje wynoszące nawet do kilkunastu tysięcy złotych. 

Marketing online: praca dla każdego?

By znaleźć zatrudnienie w digital marketingu, należy spełnić określone wymagania. Kandydat powinien przede wszystkim dbać o nieustanny rozwój, gdyż ta zmienna branża wymaga ciągłego dokształcania i podążania za trendami. Jaka jeszcze powinna być osoba zainteresowana pracą w digital marketingu? 

Pracownicy tego sektora powinni znać co najmniej podstawowe zasady prowadzenia działań reklamowych w sieci. Firmy chętnie zatrudniają doświadczonych pracowników, którzy posiadają wiedzę na temat strategii marketingu internetowego oraz narzędzi, które wykorzystuje się przy jej realizacji. Ważną rolę odgrywają także kompetencje istotne na danym stanowisku, np. lekkie pióro copywritera, kreatywność grafika czy komunikatywność, umiejętność słuchania oraz badania potrzeb klientów i cierpliwość specjalisty ds. sprzedaży. 

W większości przypadków niezbędna jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego. Zdecydowanym atutem kandydata jest także doświadczenie zawodowe, choć część firm gotowa jest na zatrudnienie nowych osób posiadających predyspozycje do pracy w digital marketingu i przeszkolenie ich. 

Na wyższych stanowiskach wymaga się biegłej znajomości zasad kampanii (CPA, CPC, CPS, CPM, CPL), nieodłącznym elementem jest również wiedza dotycząca SEM oraz SEO. Kierownik lub menedżer zazwyczaj odpowiada za nadzorowanie efektów prowadzonych działań marketingowych, powinien zatem posiadać umiejętności analityczne i obsługiwać narzędzia, które umożliwią mu kontrolowanie wyników. 

Gdzie szukać ofert pracy w digital marketingu?

Zatrudnienie w marketingu online można znaleźć zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i niewielkich, lokalnych przedsiębiorstwach. Rekrutację prowadzą również agencje marketingowe. Praca w digital marketingu w Warszawie i innych miastach dostępna jest przede wszystkim przez internet – ogłoszenia można znaleźć na łamach serwisów pracy i portali branżowych czy też w mediach społecznościowych. 

Gdzie dostępne są najlepsze ogłoszenia? Praca GoWork.pl jest miejscem, w którym oferty zatrudnienia zamieszczają sprawdzeni pracodawcy. Możliwość włączenia powiadomień o nowych ofertach pracy sprawia, że kandydat nie przeoczy żadnej z nich, a opis wymagań przedsiębiorców oraz przedstawiony w treści ogłoszenia zakres obowiązków usprawniają proces rekrutacji. 

Podczas poszukiwania pracy warto korzystać także z mediów społecznościowych – atrakcyjne możliwości oferuje m.in. LinkedIn. Kandydaci, którzy chcieliby zacząć pracę w wybranej przez siebie firmie, powinni podjąć próbę bezpośredniego kontaktu z potencjalnym przyszłym pracodawcą. 

W jakich miastach szukać ofert pracy? Najwięcej propozycji zatrudnienia pochodzi z największych metropolii, m.in. Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Poznania czy Gdańska. Nie znaczy to jednak, że znalezienie pracy w marketingu online w mniejszym mieście jest niemożliwe – nawet niewielkie firmy coraz częściej poszukują specjalistów z tego sektora. Warto również zauważyć, że rośnie popularność pracy zdalnej, co sprawia, że miejsce zamieszkania specjalisty coraz częściej nie ma większego znaczenia

Czy warto zmienić branżę i znaleźć zatrudnienie w marketingu online?

Niepewna sytuacja części branż spowodowana w dużej mierze pandemią COVID-19 sprawia, że część pracowników poważnie myśli o przebranżowieniu. Ze względu na rozwój technologiczny najczęstszym wyborem jest praca w sektorze IT, e-commerce oraz w marketingu internetowym, a coraz wyższa liczba ofert pracy we wspomnianych obszarach odzwierciedla obecne trendy. 

Biorąc pod uwagę możliwości rozwoju zawodowego, jakie oferuje wspomniana branża, warto rozważyć zatrudnienie w marketingu online. Rosnąca popularność usług internetowych sprawia, że zwiększa się także popyt na specjalistów. Kandydaci zwracają uwagę także na pewność zatrudnienia w branży e-marketingu. 

Praca w marketingu online to dobry pomysł dla osób, które chcą zyskać pewne i przyszłościowe stanowisko w stabilnej branży. Należy jednak pamiętać, że zatrudnienie we wspomnianym sektorze wymaga nieustannego uczenia się, śledzenia trendów i analizy poczynań konkurencji. Specjaliści nie narzekają na monotonię, a każdy dzień pracy przynosi nowe wyzwania. 

Praca w marketingu online niesie za sobą konieczność ciągłego doskonalenia, jest ona jednak satysfakcjonująca. Specjalista może liczyć na duże możliwości rozwoju zawodowego oraz atrakcyjne zarobki.